torsdag 1 mars 2012

Första vårmånad mars!

En grå dag utan en solglimt,7° och väldigt fuktigt.Trädgården ser lite ledsen och trist ut trots snödroppar och vintergäck.Hitta inget motiv för kameran.Kollar på fåglar, inte många ser jag men jag hör de,fast det blir inga bilder.Då hör jag Kix,han jamar i högan sky,joda det kommer en främmande katt spatserande.Den liknar Kix som sitter under tujahäcken.Katten sätter sig en bit från Kix och avvaktar.För att får de att agerar går jag närmare,de flytta på sig men mer händer det inte.Jag tar några bilder,då dyker Fritz upp men han bryr sig inte alls om besökaren.Likabra att det inte blir slagsmål.
Kix gömma sig under häcken,den andra katten sitter en bit ifrån.

Nu har Kix flyttat till trappan och har koll,Fritz har också kommit ut,men han bryr sig inte.

Kix har tappat intresse ochgår snart därifrån.


Fritz och besökerkatten iaktar varandra.

Besökskatten,den liknar Kix.

Fritz vaktar snödropparna.

1 kommentar:

  1. Just det det är kattmånad!
    Det hade jag glömt bort.
    Nu kommer våren med stormsteg.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera