måndag 10 september 2012

En underbar septemberdag!

Efter ett litet åskvädermed 2 åskknallar och ett kort skyfall kom solen fram och det blev nästan högsommarlikt varmt.Jag tillbringade hela eftermiddagen i trädgården.Gjorde i ordning den ena sidan av rosgången,den andra tar jag i morgon.Jag kom på att Iris sibirica skulle var fint bland rosor och lavendel,så det blev iris bland rosbuskarna.Jag har stora irisplantor som behöver delas.Trädgården är fortfarande rätt så färgglad.Höstfärgerna har inte kommit än,men jag har upptäckt att jag har en hel del växtr som blommar nu.Här kommer resultatet från kvällens fotorunda.
Nu står kärleksörten i blom till glädje av bi och humlor.




Vaxklocka nr 2 blommar nu.

Ser man på,en liljebagge på krolliljans fröställning.

Sensommarblomning

Jag älskar vit flox

Silverpäron

Rosenflockel

Halva perennrabatten

Min trädgård är aldrig utan penséer.

Underbara väldoftande höstflox.
Det var allt för i kväll.
 
Renate

2 kommentarer:

  1. Vad hände med liljebaggen?
    Kerstin F

    SvaraRadera
  2. Ha ha,vad tror du?den råkade hamnar under min tumme på en sten.Nu är det en fd liljebagge.

    SvaraRadera