söndag 10 mars 2013

Våren kom av sig!

Våren kom av sig rejält.Rena aprilväder med omväxlande sol och snöbyar.Vinden käns om den kom raka vägen från nordpolen.Det finns inga nya vårtecken att beskada,men när jag kom ut i trädgården hör jag fåglarnas kvitter i buskar och träd........det är ett tecken på annalkande vår och gör mig glad trots kylan.Vid min morgonpromenad i skogen såg jag en räv korsa vägen,ingen chans att tar en bild av den.Istället för snödroppsbilder visar jag än en gång mina bevingade vänner och deras förhavande utanför fönstret.
En ensam Steglits i snöyran.

Hungriga Blåmesar

Alla vill ha sitt

En nyfiken Blåmes titta på mig

Här var det godis

Koltrasten vill ha sitt dagliga äpple

Pilfinkar


Talgoxe i päronträdet njuter av solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar