söndag 29 april 2018

Vårrunda i trädgården!

Våren är här på riktigt.Nu går det undan.Det ploppar upp överallt och jag hinner inte med.....som vanligt.Nu på förmiddag är det perfekt att tar kameran och går ut.Det är fuktigt efter regnet igår kväll.
Det är molnigt,men solen kikar fram lite försiktigt,perfekt fotoväder.Det blev ganskar många bilder.Först från framsidan,sedan baksidan som är södersidan.Jag låter bilderna talar för sig själv.
Nu har även sniglarna kommit,saxen var med och jag hittade några.









Rosgången sett från framsidan.

Här måste jag kommer på en lösning.När tujan är borta ser det lite platt ut.I år blir det kanske en stor kruka tills jag hitta nårgot bättre.
Det var allt från framsidan!Nu går vi in i trädgården.


Oj,där tömde jag en kruka,sedan gick jag bara.

Under plommonträdet!

Lilla lunden.Där stolen står stod det stora fågelbärträdet.Skugga behöver jag inte där,det finns träd bakom stängseln.Ett stort hasselträd,några häggmistlar grannens ek osv.








Kungsängsliljor på G.

Gulbladig smällspirea!
Det var allt för idag!
Renate

2 kommentarer:

  1. Such a beautiful spring day. I love all of the flowers surrounding your garden. Such stunning colors. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts

    World of Animals

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera