söndag 8 april 2018

Äntligen kom våren!

Poff sa det och så är våren här.Det bara sprutar upp blommor ur jorden.Nästan alla samtidigt.
Snödroppar,snöklockor vintergäck och krokusar.
Helt underbart.
Idag hade vi sommar!Var ute i linne och sommarbyxor.Innan jag satt igång i trädgården tog jag kameran till en fotorunda i min blommande men ännu ostädade trädgård.
Bilderna behöver ingen text det är mest snödroppar i olika delar av trädgården och krokus så klart men de har jag inga namn på.Jag hoppas ni gillar bilderna.






Den här bilden tog jag med för det är den enda rabatten som nästan helt saknar lökväxter.Det har jag aldrig tänkt på,men det blir ändring.Här ska jag plantera lökar .Alla mina julhyacinter kommer jag plantera här.Snödroppar så klart.
Till hösten köper jag både det ena och det andra.
Det är en hel del sensommar och höstblommande växter i denna rabatt,men så här trist får den inte vara på våren.











Idag såg jag de första bin,det surrade bland blommorna,Underbart.Några fjärilar var här med.

Nu börjar allt igen/ha det gott
Renate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar