lördag 2 juli 2011

Morgonrunda i trädgården.

Det har varit intensiva dagar i trädgården med rensning gräsklippning mm.Ett besök i Deromes Kryddor och Perenner har jag också hunnit med.Nästa vecka tar jag semester i Skåne hos barbarnen.Sonen är på cykeläventyr i Finnland.Nu blommar det för glatta livet i trädgården,och dofterna är gudomliga.
Blå&gul,karpaterklocka och gul fetknopp.


Krolliljan står där så fin och ståtligt.
                                                                                                                                    


.Nyklippt Ginnalalönn och tuja.Tujorna fick jag hjälp med av grannen,men lönnen klippte jag själv med elhäcksaxen.Lånade grannens stege.Högst upp klippte jag med teleskopsekatören.

Hostan under tujan lyser upp,tyvärr har jag glömd namnet på den.Köpte den på Odla när de sålde ut allt.

Hur länge ska jag sitta stilla här tycks Murvel säger och går sin väg.

Vita lupiner i min rosrundel med bara vita rosor och gråbladiga växter.Fingerborgsblommorna är självsådda och har lov att vara där.

Hansa med clematis recta bakom sig.Så bra det är med högt fårstängsel.Äntligen har jag klematisen ifred.Så har den inte fått blommat på flera år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar