fredag 3 februari 2012

Köpt ny kamera!

Jag har alltid önskat mig en systemkamera och nu bestämde jag mig att uppfylla min önskan.Så nu är jag lycklig ägare av en sådan.Men vad har jag nu givit mig in på,jag kan ja inget om systemkameror,men det ska jag ändra på.För många år gick jag en fotokurs,minns inte så mycket av den.Det är bara att prova sig fram och övar.Jag köpte även ett teleobjektiv så jag kan fotografera fåglar,fast inte bara fåglar så klart.Än så länge har jag bara tagit bilder innomhus för det är så himla kallt just nu.Här kommer de första stapplande försök.
Kix

Vy utanför mitt fönster




6 kommentarer:

  1. Fibfina bilder!
    Katten din och den första cyklamenbilden särskilt.
    Litet tips, ta bort den synliga datumstämpeln.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Tycker allt att dina första försök är helt godkända. Och vilken sötnoskatt!
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  3. Grattis till ny kamera! Det blir ju så mycket roligare med en bättre kamera, och om man som jag inte kan fota, då blir det bättre bilder ändå fastän jag bara använder auto-funktionerna :-D

    SvaraRadera
  4. Så nu blir det massor av spännande bilder, kul!Jag kommer åter:)

    SvaraRadera
  5. Grattis till den nya kameran! Du har ju tagit finfina bilder! Jag har ingen systemkamera, men maken har en, som jag kan låna. Jag har en Powershot med makro, som fungerar bra till att fota blommor med.
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  6. Tack för alla snälla kommentarer.Närbilder funkar sådär,men teleobjektivet måste jag lära mig mer om,när det blir varmare.

    SvaraRadera