måndag 7 april 2014

April April!

Den gör vad den vill.Idag är det lite regnigt och disigt,jag tror växterna gillar det.De ser så förväntansfull ut.Nu är et nya blommor som lyser upp den annars rätt så kala trädgården.Gångarna på höga sidan om växthuset är ferdigt.Rabatterna är det inte så brottom med,först njuter jag av vårblommningen.Det är väl mest julrosor som fastnae på kameralinsen,men lite annat finns med.
Kommer den att slår ut? så jag kan ser blommorna någon gång.


Min mörkaste julros.

Corydalis och påskliljor.


De första hyacinterna blommar.Inga julhyacinter de här.


Corydalis cava under Stanwell Perpetual.

En vit scilla,den enda jag har och inte sprider den sig som de blåa gör.




Här var det spridning av scilla bland rosbuskarna.Så fin nu på våren.

Alltså Fritz,vad gör du på fågelbadet.Tror han att han är en fågel,pälsfågel i så fall.

Det finns vatten inne,men nej det dugar inte.

Kix nästa?nej han vill bara ha koll.

Allt för idag ha en bra måndag.

Renate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar