söndag 13 april 2014

Betraktelser från altanfönster!

Står i uterummet och bertaktar utelivet i trädgården.Det regnar och blåser med solen mellan skurar.Först ser jag en katt som spatserar i gången och vill agara fotomodell. Så är det fullt med fåglar som äter den sista maten jag hängt ut,det är ett ivrigt tjattrandet där ute.Är maten slut får de klara sig på egen hand.

En söt liten kisse på besök.



Svavelpionen

Skatbo i grannens gran.

Fru Domherre bland tulpanerna

Bofinkar


Fru Domherre igen

Tyvärr flyger de flersta fåglarna sin kos när jag duker upp med kameran.

Ja det var allt för idag.
Trevlig söndag.
Renate 

1 kommentar:

  1. Dina bilder ger verkligen inspiration! Jag har inte alls mycket som blommar hos mig nu, så till hösten måste det köpas mera lök - mycket mera lök.
    Fåglar är svåra att fotografera, men du har lyckats riktigt bra.
    Kram Nora

    SvaraRadera