tisdag 29 april 2014

Oj vad det blommar!

Nu går det fort,jag hinner inte med.Det är sommarvärme och allt exploderar.Jag håller på att ta bort all nunneört som har blommat över och är inte fin längre.Ligger efter med rosklippning men en del är klar.Inte mycket att klippa i år.Björkarna har gått över från musöron till elefantöron.Allt är grönt och vacker nu.Helt underbart.
Häggmispel i full blom,bakom min fina lärk.


En annan häggmispel.

Päronträdet blommar

En av mina mini-rhododendron 


Rhododendron'April snow' och en liten tall jag inte vet namnet.

Kix råkar sitta på plats när jag kommer med kameran.

Den lilla surjordsrabatten med mest Rhododenron men lite annat finns med som inte syns på bilden.

Då vår kvällsrundan över och i morgon är det Valborg!
Ha det gott
Renate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar