torsdag 19 juli 2012

Blommor&blad med regndroppar på!

We are dancing in the rain,tralalalala.Morgonens runda med kameran i högsta hugg.Det duggade lite lätt och då kan man får riktigt bra bilder.Det blev lite blandat kompott,inte bara rosor.En liten rensrunda blev det med,lite här och lite där,tills jag var både blöt och smutsig.
Alchymist med regndroppar som pärlsmycke.

Leander,även den med regndroppar.

Clematis'Warszawska Nike' bor tillsammans med Alchymist.

'Odlarosen'den har inget annat namn hittills.

Mrs John Laing,en sticklingplanta
Jag petade en avbruten gren i
krukkanten där moderplantan
var planterat.Till hösten planterade jag ut
sticklingen som hade fått fina rötter.
den överlevde vintern och nu har den knopp.

Henri Hudson en måste ha ros,frisk och blomvilligt
hela sommaren,jag klipper bort överblommade
blommor dår kommer det nya hela tiden och
busken ser fin ut.

Celeste,den har bara några få blommor i år.
jag klippte bort alla gamla och bruna grenar.
Busken behövde en föryngring.
Jag har upptäckt nya rotskott som jag ska plantera
på annan plats.

Röd lilja jag inte har namn på
den står bland rosorna i rosgången.

Empress Josefine.Den fick jag som rotskott
Av en rosvän frå ett forum.

Rosgången,en del av den.

Gipsy Boy

Pink Leda

Pink Leda,den här har lite mörkare kanter
man ser släktskap med Leda.

Maidens Blush,ett rotskott fron moderplantan.
Den är snart lika stor som moderplantan.

Mitt sorgebarn,lille John Davis.

Den röda liljan bland rosorna.

Phlomis russeliana.

Fritz tar en drink ur blomkrukan,
vattenskålen dugar tydligen inte.

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder.Jag borde nog ta en rund imorgon medan det fortfarande är vått. inte för att jag kan fånga dropparna så bra som du men jag kan ju försöka.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Vad mycket olika sorters rosor du har :) Underbart...tom i regn!

    Må gott//Veronica

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk vacker rosenpergola! Visst är många blommor vackra med lite regnglitter på men - jag fotar ändå gärna utan - är såå trött på regn och kyla./Anja

    SvaraRadera