söndag 15 juli 2012

Lite annat än rosor!

Mellan rensningen han jag med en liten fotorunda i trädgården.Vädret är skapligt med sol och moln,tyvärr lite väl blåsigt,men uppehåll.Man får inte begära för mycket.
Nu börjar dagliljor sin föreställning.Jag är osäker på
namnet på denna skönhet,pinnarna ligger huller
om buller i rabatten.

Tremasterblomma.

Kornvallmo

Astrantia major,den alledes vanliga stjärnflokan.

Kungälvrosen har vald att bor i den rödbladiga
smällspirean.De klär varandra.

Hybridan får inte fattas,doftar underbart.

Den här lilla krabaten satt i rabatten.

En groda ser det ut som.

3 kommentarer:

  1. Snyggg kombo med smällspirean och rosen :)

    Kul med grodor i trädgården...kanske är en prins?

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Hahaha,borde kanske har kysst den.Såg inte om det var en han eller hon.

    SvaraRadera
  3. Sådana besökare som du haft i rabatten vill jag gärna också ha, nyttodjur tycker jag om.

    Mina dagliljor har inte kommit igång ännu men snart så ska också jag kunna visa bilder från dessa vackra blommorna.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera