fredag 13 juli 2012

Rosornas tid,nu är den här!

Nu blommar de flersta av mina rosor.Det såg väldigt lovande ut med många knoppar och visserligen blommar de.Tyvärr gillar inte rosor det evinnerliga regnandet,men när jag var ute och klippte bort överblommade rosor så var jag omgiven av fantastiskt rosendoft.Nu hoppas jag på sol så inte all rosblomning regnar bort.Här kommer en liten rosparad.
Mme Plantier

Mme Plantier blommar överdådigt,hon bryr sig inte så mycket om regn.

Leander,min enda Austinros.

Tyvärr har jag inget namn på denna ros,jag kallar den Odlaros
det är där jag köpte den som Hyppolite.Fick fel ros,men är
inte så lessen för det.Den är underbar och sprider en fin doft.

Félícíté Parmentier

Isphahan

Prinsess de Lamballe

Aimable Amie

Lac Majeau

Adele Prévost

1 kommentar: