torsdag 26 juli 2012

Sommaren har återvänd!

Äntligen sol och värme,det gillar rosorna.Jag har klippt bort överblommade rosor så man kan njuter av de som blommar.Pionerna har blommat över för denna gången.Det är rosorna  och dagliljor som står för färgprakten just nu.Här kommer resultatet av dagens fotorunda.
Smarty visar sina ögonfransar

Bering Renaissance på väg att slår ut.

New Dawn har börjat blommar nu,den var nerklippt
ner till fotknölarna och är nu full med knoppar.

Tremasterblomma är så vacker,syn att den har tendens
att lägger sig.

Kom inte på namnet på denna daglilja,
texten har försvunnit från namnpinnen.

Hemerocallis'Bamboo Blackie'
inköpt våren 2012

Félicité Parmentier ,inte mycket tillväxt i år
men den blommar rätt bra ändå.

Stanwell Perpetual starta sin andra blomning nu.

John Davis blommar tappert
även om han är så liten.
Han har sällskap av en lavendelbuske.



Aimable Amie har blommat överdådigt i år.

Isop växer vid Ghislaine de Feligondes fötter.

Linslusen Kix,han är alltid med i trädgården.

Planteringen på framsidan utanför köksfönster

En ros till
Isphahan.
Det var allt för idag.

1 kommentar:

  1. Härliga bilder! Tremästarblomman är härlig. Jag kan inte så mycket om rosor men har "gamla" sorter i min trädgård som jag försöker hitta namn till! Jag kollar på foton och tycker att: Där är den, men så kommer ett nytt som oxå skulle kunna vara den...... det är nog omöjligt för mig för jag tycker alla rosor ser lika ut fast det helt klart är olika sorter.

    SvaraRadera