tisdag 21 augusti 2012

Dagens blommor!

Det blommar en hel del upptäckte jag i eftermiddag.Jag tog några närbilder på det som blommar,och det är faktiskt en hel del.Jag har inte tagit med allt.
Dahlia 'Black Beauty',en frösådd dahlia.

Daglilja'Moon Madonna'

Daglilja'El Desperado'

Daglilja'Summer wine'

Fransgentiana,G.'septemfida'

Höstanemon,jag kom inte på namnet på denna fyllda sorten.

Axmalva

Solros med besökare.

En humla sugar nektar,
sedan kommer fåglarna och tar fröarna.
Efter det hamnar resten i komposten och blir ny jord.

En sen vallmo.

Ghislaine de Feligonde blommar väldigt sparsamt i år.
New Dawn vill jag inte vara utan.
Den blommar överdådigt just nu.

En tvåfärgat blomma av min vita hibiskus.

Vit hibiskus.








2 kommentarer:

  1. Vilka blommor!? Den svarta dahlian har jag aldrig sett förut ! Snyggt!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Black Beauty - vilken otroligt vacker dahlia!

    SvaraRadera