måndag 27 augusti 2012

Vilken vacker sensommardag!

Mornar och kvällarna börjar blir lite kyliga,men dagen var riktigt varm.Gräset blev klippt och jag upptäckte att buxbumhäckarna/bollar behövde klippas en gång till.Det ser lite prydligare ut.Har man klippta buskar/träd måste de klippas,fast det är bara buxbom jag klipper 2 gånger/säsong.Min lilla kafegrupp flyttade jag till baksidan där det är soligt och där jag sitter mest.Gick en liten runda i kväll och tog några bilder.Hittade en bruning som förpassades till snigelhimlen/komposten.Snäckorna har jag tappat kontroll över,de är för många.
Storrams,älskad av snäckor.

Höstflox vill jag har mer av.

Bronsrodgersia,den har jag lärd mig att uppskattar.
Jag har den på olika ställen.

En av buxbumshäcken,klippt idag.

Rabatten bakom buxbumshäcken
ser nästan lite höstlik ut.

Här blommar det.
Jag försöker att har alltid något som blommar.
Från tidig vår till höst har jag växter som blommar.
Senare tar buskar och träd över med sina höstfärger.
 
Det var allt för idag
Vi hörs
Renate

2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Även hos mig äter sniglar på hostorna, men ännu har vi inte sett några mördarsniglar.

    Vår storrams blir varje år uppäten intill bladnerverna av stora mängder grå larver. Vet inte vad det är och inte hur jag ska bli av med dem.

    Fin buxbomshäck. Trodde inte att man kunde klippa den så här sent. Har lärt mig att den ska klippas vid midsommar.

    Ha en fin trädgårdsdag!

    PS. Skulle du inte kunna tänka dig att ta bort ordverifieringen? Tycker att det är så jobbigt att se vad det står och får ladda om en massa gånger. Kan inte heller se vad eventuella nätrobotar skulle kunna få ut av en blogg, när man inte har mejladressen utskriven.

    SvaraRadera
  2. Hej Märit! Visste inte ens att jag hade ordverifiering,ska ta bort den on jag kan.De gråa larver tror jag är harkrankslarver,det är korta tjocka gråa larver.Jag kallar de "grauman"klämmer ijäl de när jag ser de.Jag klipper också buxbom efter midsommar,nu putsade jag de bara lite.Det kan man göra läste jag.

    SvaraRadera