måndag 20 augusti 2012

Sammetslen augustikväll!

Vi har kommit in på augustis andra hälft,kvällarna blir mörkare och mörkare,men sommaren är inte slut.Det har varit otroligt fina dagar med sol och värme.Trädgården är nyrensat,allt överblommat bortklippt men det komma ny blomning.Rudbeckiorna har börjat,den vita sköldpaddsörten har blommat ett tag,den rosa börjar snart.Höstfloxen blommar överallt och sprider en underbar doft.Jag gick en runda med kameran i skymningen och tog några bilder.
Dahliorna blommar för fullt nu,här Arabian night.

Namnlappen är borta och jag har glömt namnet,
men den är vacker även utan namn.

Min lilla dahliasamling,det blev bara några i år.

Nu har floxen ersatt rosorna blomning.

En namnlös flox.

Vit rudbeckia.

Rosa rudbeckior,har inget namn på dem.

Vaxklocka,Kirengeshoma,


Del av trädgården med uterummet i bakgrunden.

Strålrudbeckiorna finns lite överallt och lyser upp
augustimörkret,bakom rosen Astrid Lindgren
 en dahlia och ringblommor som hör sommaren till.

Skymning över trädgården.

En ensam solros fungera som lykta.

Nu är det kolsvart ute
och jag slutar för idag.

Renate

2 kommentarer:

  1. Härlig höstblomning i din trädgård! Dahliorna och floxen är verkliga glädjeämnen när rosorna vilar sig!

    SvaraRadera
  2. Jag har inga Dalior själv och är egentligen ingen fan av dem heller, men när jag ser din 'Arabian Night' så får jag bara erkänna....den var ju helt underbar och snyggt fångad på bild också....den riktigt lyser med sina färgskiftningar och kryper in i mitt hjärta.
    Kram
    Vivian

    SvaraRadera