lördag 4 augusti 2012

Närbilder en skön augustidag!

Augusti har bjudit på vackert sommarväder,hittills i alla fall.Tidigt i morse kom en regnskur mindre än 5 mm.Efter jag sade god morgon till min padda som bor i växthuset under en frigolitplatta tog jag kameran och fotade lite,,närbilderna tog jag i eftermiddag.i förmiddags besökte vi en underbar trädgård i grannbygden,det fanns även lite växter till försäljning.Idag gjorde jag inte ett handtag i trädgården,nja plockade resten av mina vinbär och planterade salvian'Oxford blue'tillsammans med en vit rosrbud pelargon.Salvian köpte jag idag.
El Desperado

Moon Madonna

Kärleksört,namnet kom jag inte på just nu.

Den här hostan får blommar lite till.
H.Sieboldiana.

Kungslilja,lilja regale.
Doften sprider sig över hela trädgården.

Gentiana septemfida,fransgentiana.

Vit sköldpattsört

Violruta

Kornvallmo,den hänger och slänger
lite här och var,men den får hållas.
Jag tycker om blommorna.

Axmalva,det tog mig några år
att får fart på den,men nu
har den växrtill sig.

Temynta

Det här är den enda blomma
på min jättestora silverax.
Den får jag ta itu med.
Dela tror jag.

Kardvädd,bara en enda planta i år.

Kungsliljan igen.
Trevlig helg på er alla
Renate

3 kommentarer: