torsdag 9 augusti 2012

En härlig högsommardag!

Äntligen sol och värme igen.Jag gick ut direkt efter frukosten som var lite sent då jag försov mig idag.Igår bestämde jag att Gruss an Aachen (om det nu är den) ska kommer ut ur sin kruka och bor i den vita rosrundeln.Det är en varm och skyddat plats.Jaqueline de Pré grävde jag upp,hon ligger på komposten nu, stendöd.Nu får krukrosen bor där i stället.Passade på och klipper bort alla blommor från lammöron,de var fula nu.Sedan gav jag mig på hybridan,det var inte planerat men nödvändigt om man inte vill fastnar i grenarna.De grenar som hade blommat band jag upp med ett rep.Sedan på med telesskopsekatören och bort med döda grenar,det blev bara en skottskärra full med råge.Sen lunch idag och ut igen.Gräset behövde klippas och några plattor skulle jag lägger.Hann tar lite bilder med både på morgonen och kvällen.
Hälsade på  paddan i växthuset och fick ta en bild.
Sedan vill han vara ifred,ja la på frigolitplattan igen.

Vallmo i motljus

Rudbeckiorna är på G.

Mycket grönt här,dagliljorna är färgklicken.

Violruta

Kväll över trädgården.

Gråmalva

Buxbom

Katsuran efter beskärningen.

Kvällsstämning.
Ingen katt var med idag.

Renate

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder från en vad det verkar härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Så många trevliga växter! Katsuran ser jättefin ut!
    Ser också en fin violruta!
    Ha det gott!

    SvaraRadera